Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1: DEFINITIES

Als je lid bij ons bent of wilt worden en gebruik maakt van onze diensten of producten, dan doen wij dat graag met heldere en transparante afspraken. Door je inschrijving verklaar je deze algemene voorwaarden te accepteren. De algemene voorwaarden zijn terug te vinden op https://football4u.nl/algemene-voorwaarden/. Ook zijn deze op te vragen bij Football4U. Deze Algemene Voorwaarden treden in werking vanaf 21-03-2023 en zijn geldig voor elke inschrijving vanaf die datum.

Football4U: daarmee bedoelen we Football4U en diensten en producten die wij aanbieden onder de naam Football4U zoals uiteengezet op onze website.

Ingangsdatum: de ingangsdatum van je overeenkomst is gelijk aan de dag van jouw inschrijving.

Lid: je kunt bij ons lid worden als je een natuurlijke persoon bent.

Overeenkomst: de overeenkomst die ontstaat tussen Football4U en het lid door inschrijving. Deze algemene voorwaarden horen ook bij je overeenkomst.

ARTIKEL 2: LID WORDEN

  • Je kunt lid worden bij Football4U op de volgende manieren:
    • Op de website door het invullen van het online inschrijfformulier; of
    • Bij de trainingslocatie van Football4U door het invullen van het inschrijfformulier ter plekke.
  • Indien je je inschrijft via de website heb je het recht om binnen 14 dagen na de dag van inschrijving zonder opgave van redenen af te zien van je lidmaatschap. Dit kun je doen op de manier die beschreven staat in art. 10c. Als de 14e dag in het weekend valt, of op een nationaal erkende feestdag, loopt de bedenktijd tot en met het einde van de eerste daaropvolgende werkdag. Indien je binnen de bedenktijd van 14 dagen besluit af te zien van het lidmaatschap, en het lidmaatschap is niet gebruikt in die periode, dan is deze herroeping kosteloos. Als het lidmaatschap wel gebruikt is in deze periode, dan kan Football4U naar rato (vanaf de activering van het lidmaatschap tot de dag van de herroeping) kosten voor het lidmaatschap in rekening brengen.

ARTIKEL 3: LIDMAATSCHAP EN TERMIJNEN

  • Bij de Inschrijving kun je een lidmaatschap aangaan voor:
    • Flexibele termijn met een betaling per 4 weken;
    • 1 jaar vast met een automatische verlenging voor onbepaalde tijd met een betaling per 4 weken, of
    • 1 jaar vast met een automatische verlenging voor onbepaalde tijd, waarbij je in één keer vooruit betaalt.
  • Als je een wijziging van je lidmaatschapsvorm hebt gekozen, heb je het recht om deze wijziging zonder opgave van redenen te annuleren binnen 14 dagen vanaf de datum van de wijziging, zoals beschreven in artikel 2.b (bedenktijd). In dat geval wordt de wijziging geannuleerd en zal je oorspronkelijke lidmaatschap weer gelden tot het einde van je oorspronkelijke overeenkomst (en voor eventuele verlengingen ervan).
  • Je kunt je lidmaatschap niet overgedragen aan iemand anders.

ARTIKEL 4: TARIEVEN EN BETALING

  • Als je lid wordt, ben je lidmaatschapsgeld verschuldigd vanaf het moment van inschrijving. Ook de SEPA automatische incassomachtiging gaat vanaf dat moment gelden. Alle lidmaatschapsbedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar, conform artikel 5c en 5d.
  • Indien je kiest voor een overeenkomst voor een jaar met volledige vooruitbetaling, dan vindt de eerste jaarbetaling bij inschrijving plaats door een online betaling en de volgende betalingen jaarlijks vooruit via SEPA automatische incasso. Indien de overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, is deze op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen en het teveel betaalde lidmaatschapsgeld zal voor zover van toepassing worden geretourneerd indien de overeenkomst wordt beëindigd.
  • Indien je kiest voor een overeenkomst met betaling per 4 weken, dan vindt de eerste betaling bij inschrijving plaats door een online betaling en de volgende betalingen vooruit per 4 weken via SEPA automatische incasso. Onze incassoperiode bedraagt 4 weken.
  • Indien we je betaling om wat voor reden dan ook niet kunnen incasseren (bijv. stornering, onvoldoende saldo, etc.), dan sturen we de incasso nogmaals naar je bank. Als je niet aan je betalingsverplichting voldoet, zal je lidmaatschap worden geschorst totdat aan de betalingsverplichting is voldaan.
  • Als je ook nadat we je in gebreke hebben gesteld, niet aan je betalingsverplichting voldoet, dan ben je in verzuim. Op dat moment kunnen wij incassokosten in rekening brengen en kunnen wij de vordering uit handen geven. Ook kunnen we de overeenkomst met directe ingang beëindigen. Op dat moment ben je alle lidmaatschapsgelden verschuldigd die zouden moeten worden voldaan gedurende de looptijd van de overeenkomst plus de incassokosten die in rekening worden gebracht. 
  • Een keer per jaar, per 1 januari, mogen wij onze tarieven verhogen meet een redelijk en marktconform prijspercentage. Indien wij daarvan gebruik maken, geeft dat geen recht de overeenkomst te beëindigen, tenzij de tariefsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt.
  • Als je geen gebruik maakt van de overeenkomst en/of niet komt opdagen bij de trainingen, vindt geen teruggave van het lidmaatschapsgeld plaats.

ARTIKEL 5: VERHUIZING OF BLESSURE 

  • Als je gaat verhuizen, kun je bij Football4U geven we je de mogelijkheid je overeenkomst te beëindigen, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen, welke ingaat op het moment van ontvangst van de opzegging. In dat geval zullen we je vragen aan te tonen wat je nieuwe woonadres is door een kopie van de inschrijving bij je gemeente. 
  • We hopen dat je in goede gezondheid bij ons komt sporten. Indien je om medische redenen blijvend geen gebruik meer kunt maken van je lidmaatschap, kun je deze tussentijds beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen vanaf de kennisgeving. Je dient dan bewijs te overleggen dat je gezien je medische situatie niet meer in staat bent gebruik te maken van je overeenkomst, bijvoorbeeld door een doktersverklaring. 
  • Opschorting van je lidmaatschap om welke reden dan ook is niet mogelijk. 

ARTIKEL 6: BEËINDIGEN LIDMAATSCHAP

  • Indien je een overeenkomst bent aangegaan voor de duur van een jaar, kun je deze uiterlijk 30 dagen voor het einde van de looptijd opzeggen. Indien je dat niet doet wordt de overeenkomst verlengd voor onbepaalde tijd en is vervolgens op ieder moment opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
  • Indien je een flexibele overeenkomst bent aangegaan welke flexibel opzegbaar is, dan kun je deze op ieder moment opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 7 werkdagen. 
  • Je kunt je overeenkomst opzeggen door e-mail te sturen naar football4u.nl@gmail.com.
  • Wij streven een omgeving te creëren waarin iedereen elkaar respecteert en de regels worden nageleefd zoals beschreven op onze website. Indien je je niet houdt aan de afspraken van de overeenkomst, of indien je je niet houdt aan onze normen en waarden en/of onaanvaardbaar gedrag vertoont, dan kan Football4U je de toegang tot onze diensten ontzeggen en de overeenkomst (per direct) beëindigen. De beoordeling van de situatie is exclusief voorbehouden aan Football4U.

ARTIKEL 7: RISICO EN AANSPRAKELIJKHEID

  • Het beoefenen van sport kan risico’s met zich meebrengen. Je blijft zelf altijd verantwoordelijk voor de manier waarop je sport en de keuzes die je daarin maakt. Het gebruik van de diensten en faciliteiten is voor jouw eigen risico. Bij (twijfel over) fysieke condities, raden we je aan deskundig advies in te winnen van een arts of specialist om te bepalen wat voor jou de juiste en haalbare manier van bewegen is.
  • Football4Uen onze trainers zijn niet aansprakelijk voor materiële of immateriële schade als gevolg van een ongeval of letsel die je oploopt bij het gebruik van onze diensten en faciliteiten, met als uitzondering letselschade veroorzaakt door doen of nalaten van Football4U en/of zijn trainers. 
  • Football4U aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies of diefstal van je eigendommen.

ARTIKEL 8: KLACHTEN

  • Wij doen ons uiterste best iedereen van dienst te zijn. Indien je klachten hebt betreuren we dat maar horen we dat uiteraard graag. Je kunt je wenden tot Football4U door een e-mail te sturen naar football4u.nl@gmail.com. Al jouw klachten zullen grondig door Football4U worden behandeld en verder met jou worden gecommuniceerd.

ARTIKEL 9: PERSOONSGEGEVENS

  • Om uitvoering te geven aan jouw overeenkomst beschikken we over jouw persoonsgegevens. Football4U verwerkt jouw persoonsgegevens op behoorlijke en zorgvuldige wijze en binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), zoals beschreven onder de “Privacyverklaring”.
  • In de privacyverklaring van Football4U wordt op een rijtje gezet welke gegevens door ons worden verwerkt, voor welke doeleinden wij dat doen en hoe met de persoonsgegevens wordt omgegaan. Daarnaast wordt uitgelegd op welke wijze betrokkenen hun rechten kunnen uitoefenen op de verwerking van hun persoonsgegevens. De privacyverklaring van Football4U kun je terugvinden op onze website.

ARTIKEL 10: CONTACTGEGEVENS Football4U

ARTIKEL 11: TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN 

  • Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten door of met Football4U aangegaan, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  • Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst tussen het lid en Football4U zullen worden beoordeeld door de bevoegde rechter in het arrondissement waar trainingslocatie van Football4U is gevestigd.
  • U kunt een geschil ook melden via het online platform van de Europese Commissie voor online geschillenbeslechting: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Houd er rekening mee dat we niet verplicht zijn en niet zullen deelnemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten om juridische geschillen met consumenten te beslechten.

Versie geldig per 21-03-2023